Bewoner overgebracht naar ziekenhuis na brand in woning door technisch defect aan brommer tijdens bijvullen van brandstof in Beitem

Rond 9 uur deze avond was een bewoner van een rijhuis gelegen langs de Ieperseweg in Beitem, deelgemeente van Roeselare bezig met het bijtanken van zijn brommer in zijn woonkamer. Tijdens het bijvullen van zijn benzinetank begon de brandstof die mogelijks lekte in de woonkamer om nog onduidelijke reden te branden. De bewoner kon nog op eigen kracht zijn brommer naar buiten duwen maar de brand in zijn woonkamer begon snel uit te breiden. Buren die een kijkje namen wat er aan de hand was verwittigde de hulpdiensten die snel ter plaatse waren en zo verhinderde dat heel de woning mee in de vlammen opging.

De bewoner die goed aanspreekbaar was werd toch preventief afgevoerd naar het ziekenhuis aangezien de man behoorlijk wat rook had ingeademd. Door de snelle inzet van de Roeselaarse brandweerpost kon vermeden worden dat de brand zich verder kon uitbreiden. De woonkamer zelf is zwaar beschadigd door de brand, de rest van de woning liep zware rookschade op. Ter plaatse werd besloten dat de woning zeker voor één nacht onbewoonbaar wordt verklaard. De bewoner kan terecht in een noodopvanghuis van Stad Roeselare. Hoe de brand kon ontstaan moet verder onderzoek uitwijzen, zeker is dat een defect aan de brommer in combinatie met het bijvullen van brandstof aan de basis lag van de brand. De brandweer verluchte de hele woning en kon terug na een groot uur beschikken.

[envira-gallery id=”650″]

Pierre Demeyere