Rond middernacht werd de brandweerpost van Roeselare opgeroepen voor een gebouwbrand in de Gitsestraat in Roeselare. Bewoners hadden vanuit hun living die uitkijkt op hun tuin rook opgemerkt en gingen een kijkje nemen, buiten zagen de bewoners dat een halogeenlamp begon te branden, al was overgeslagen op het dak van de uitbouw van de woning en de klimop die aan de scheidingsmuur zat.

De brandweer had het vuur snel onder controle, na een kwartiertje was alles geblust. Uit voorzorg heeft de brandweer de klimop die in brand stond verwijderd en een deel van dak ook verwijderd. De woning is niet onbewoonbaar, na metingen mochten de bewoners terug hun huis betreden. Na een halfuurtje kon de brandweer terugkeren naar de kazerne. De oorzaak is naar alle waarschijnlijk de halogeenlamp die oververhit raakte. Er vielen geen gewonden.

[envira-gallery id=”1593″]