Aan de Distelhoek te Merksem is gisteren na de middag brand ontstaan in een woning. Op het ogenblik dat de brand uitbrak, was er niemand thuis. Er kwam veel rook vrij bij de brand. De brandweer kreeg het vuur snel onder controle. Grondige ventilatie van het pand was nodig. Wellicht is het vuur ontstaan na een kortsluiting aan de lader van een hoverboard.  Die was aan het opladen achteraan in de woning op de benedenverdieping. In de plaats waar de brand woedde is er materiële schade en de rest van de benedenverdieping leed veel rookschade. Aangezien de woonruimtes gevrijwaard bleven, blijft de woning bewoonbaar voor de bewoners. Er vielen geen gewonden.